5 tips for enklere håndtering av forsikringsoppdrag

1. Ha online booking

Nettbasert timebestilling (i sanntid) gjør det lett for oppdragsgiver å booke inn timer til din praksis, og forenkler administrasjonen for begge parter.

2. Tilby elektronisk faktura til oppdragsgiver

Stadig flere oppdragsgivere/ forsikringsselskap krever nå elektronisk faktura, og vektlegger dette ved valg av nye samarbeidspartnere.

Usikker på hvordan dette håndteres? Les mer her:
behandlernettverk.no/info/elektronisk-fakturering/

3. Avklar rammene for oppdraget før behandling

Forskjellige oppdrag har ulik dekning/vilkår for hvordan et behandlingsforløp skal avholdes. For å unngå misforståelser, feilbehandling eller avvist faktura bør du sette deg nøye inn i hvert enkelt oppdrag før du begynner behandlingen.

Tips! For enkelte oppdrag endres vilkårene underveis. Har du tilgang bør derfor dekningen dobbeltsjekkes før hver enkelt behandling avholdes.

4. Følg opp sakene og fakturer hver måned

Send faktura innenfor minstefristen til de oppdragsgiverne som støtter dette (normalt én gang per måned). Dette gir deg bedre oversikt, og oppdragsgiver kan lettere varsle deg om det skulle være noe i saken.

5. Hold din informasjon oppdatert

Vi har laget behandlernettverk.no for at det skal være lett for deg å holde din informasjon oppdatert. Alt fra hvor du jobber, hvilke interesser du har (for behandling) til tilleggskompetanse for bruk av behandlingstillegg kan oppdateres jevnlig.

Sørg for at dine samarbeidspartnere har rett informasjon når de skal velge sted for behandlingsoppdrag.

Sist oppdatert 11. mai 2018